Partner in Business
Partner in Business

Opmerkelijke uitspraken

Hier volgen een aantal opmerkelijke uitspraken die ervoor pleiten om samen te werken met 'Partner in Business'. Wij kennen het klappen van de zweep; wij begeleiden u van start tot finish. Wij behoeden u voor diverse valkuilen en leiden u naar een geschikte marktpartij dan wel naar een succesvolle marktintroductie en een rendabele business.

  • 'Het traject van idee naar markt is een jungle. Je moet een soort Jane zijn die zich van liaan naar liaan slingert.' (Octrooicentrum, Johan van Zandwijk)

  • ‘Een octrooi is net zo sterk als je kapitaal groot is.’ (NOVU, Wouter Pijzel)

  • Wouter Pijzel, directeur van de Nederlandse orde van uitvinders (NOVU), schudt de 'rampscenario's' uit de mouw. 'Mensen vinden iets uit wat al bestaat of geven veel te veel geld uit aan het perfectioneren van het idee. Het bedrijfsleven neemt uitvinders vaak niet serieus omdat ze het zelf niet hebben uitgevonden.'
    Jaarlijks worden duizenden octrooien aangevraagd. 'De uitvinders denken allemaal een briljant idee te hebben. Slechts 1% is een kassucces', zo is de ontnuchterende boodschap van Luuk Borg van het octrooibureau.

  • 'Hét grote probleem van uitvinders is dat ze geen ondernemers zijn', zegt Nils de Witte van NeBIB, een bemiddelaar tussen investeerders en start-ups.

  • 'Er is wel geld maar alleen voor mensen die hun idee weten te verkopen. Daar ontbreekt het vaak aan.'

  • ‘U moet vooral doen waar u goed in bent en trachten uw kracht met die van anderen te combineren.’

  • ‘Steeds meer (startende) ondernemers kiezen voor de persoonlijke betrokkenheid en inhoudelijke ondersteuning van investeerders (informal investors).’

  • ‘Als we nog eens besluiten iets op de markt te brengen, zullen we zeker een bureau inschakelen dat helpt met het vermarkten van ideeën en met commercie. Onze marge wordt dan wat lager, maar ons risico ook. Bovendien blijven we dichter bij onze core competentie: ontwerpen.’

  • ‘De praktijk wijst uit dat een groot deel van de ondernemers over goede ideeën beschikt om en bijzonder product op de markt te zetten. Maar het ontbreekt vaak aan de kennis, ervaring en het netwerken om het product of de dienstverlening bij de klant te krijgen en te vertalen in harde winst.’

  • ‘Enkel ben ik behoorlijk onzeker over mijn presentatie en plan. Misschien heeft er iemand nog wat enkele tips hoe ik me het beste daar kan presenteren met mijn plan, en hoe ik dit plan het beste op kan zetten? Van mijn familie word ik ook niet veel wijzer, die attenderen mij alleen maar op de risico's mocht het in de soep lopen.’ 

  • ‘Hoe schrijf ik een businessplan? Hoe kom ik aan geld voor mijn bedrijf en hoe kies ik mijn zakenpartners? Bij veel startende technologiebedrijven leveren deze vragen problemen op. Uit cijfers blijkt dat slechts één op de zeven technologiestarters succesvol is. Vijf van de zeven bedrijven falen vanwege redenen die niets met de technologie van doen hebben. Eén van die redenen is het gebrek aan kennis over bijvoorbeeld de planning, financiering en strategie van een startend bedrijf.'
Onze diensten
Onze werkwijze
Uw voordeel
Checklist
Product- Sectorvoorkeur
Opmerkelijke uitspraken
Bedrijfspresentatie
Partnerships
Contact